18 juni 2013

Lattjo Lajban

Längesen jag skrev!
Har oftast fullt upp med Tollarbos hemsida som ständigt är i behov av uppdatering. Och inte ska man klaga inte - vi har så många Tollarbohundar som är ute och tävlar och resultat efter resultat strömmar in. Vår hemsida funkar inte heller något bra, vi skulle verkligen behöva göra om allt, men när finns tiden?

Nu måste jag i alla fall uppdatera här på bloggen eftersom en ny liten vovve gjort entre i våra liv.
Let me introduce - Arbetsviljans Kokoskaka - kallas Lajban - o jag hoppas vi kommer ha kul tillsammans.

Stefan är ruskigt förtjust i lillkillen - de har hittat varandra! Ja jag gillar honom också förstås, men jag gillar ju alla mina vovvar. Lajban har visat en hel del egenskaper jag uppskattar hos en arbetande hund, så jag hoppas han blir kul att träna.

Nacho bor mest hos Dannes mamma och pappa. Där agerar han utmärkt service- och sällskapshund och verkar vara mycket lycklig - dock lite för tjock tyvärr.

Lajban retar damerna här hemma och får sig en tillsägelse med jämna mellanrum, men det verkar inte stoppa honom någon längre stund. Vi har valpar hemma också. Qvicka- Kola kullen som snart är fem veckor. Lajban tycker han borde släppas in i hagen för att röja runt lite med kusinerna - men NEJ, det får vänta - Lajban är alldeles för häftig och bitig för de små. Han får stoja med Susa och Qvicka istället.